vrijdag 4 september 2015

Dag 1 en 2 Welcome to fabulous Las Vegas......

Het was een lange dag gisteren. De wekker ging om 04.45 uur, om 06.15 uur zaten we in de trein op weg naar Schiphol. Het inchecken ging vlotjes (het meeste hadden we thuis al gedaan, de bagage drop-off is tegenwoordig ook al zelfbediening) en de douane hadden we ook al snel gepasserd. We vlogen met Delta, hadden 45 minuten vertraging bij de start maar we hadden een geweldige service aan boord met voldoende eten en drinken en een heel scala aan films, series, games en muziek. We hebben ons niet verveeld en voor we er erg in hadden werd de landing ingezet naar Salt Lake City. Onze tussenstop van krap 2 uur was een beetje stressen. We moesten door de douane, er stond natuurlijk een lange rij en er moesten afdrukken gemaakt worden van alle vingers, onze bagage van de band halen en opnieuw droppen en toen weer alle handbagae en wij zelf door de scanner. We waren gelukkig op tijd! Naar Las Vegas was het toen nog maar een uurtje vliegen, dat is opstijgen en weer dalen. Helaas zaten we niet aan het raam. Met een klein beetje rekken zag ik nog net een stukje van de Grand Canyon, de Hooverdam en de Strip. Toen we, na het ophalen van de huurauto, eindelijk in ons motel arriveerden was het 6 pm (03.00 uur nl. tijd).

Ons eerste diner was bij de In-N-Out Burger, aan de overkant van de straat. Hier worden de aardappels voor de frietjes voor je ogen gesneden en de broodjes voor de hamburgers zijn lang niet zo klef als die we in nl. kennen. Wat verse sla, uien en tomaten ertussen en zo wordt het een maaltijd die toch nog gezond lijkt.

Vanaf ons hotel is het een wandeling van ongeveer 15 minuten naar "de strip", je komt dan bij Hotel New York New York, Excaliber en MGM Grand "de Strip" op. Waar in 2013 de hele voorkant van NYNY nog in de steigers stond voor een renovatie was nu alles klaar. Wat was het hier mooi geworden. Gezellige  terrasjes bij de Brooklyn Bridge en prachtige neon reclames. We hebben een klein rondje gelopen en waren beiden zo moe dat we onze ogen niet meer open konden houden. Toen onze hoofden om 10 pm het kussen raakten waren we 26 uur op geweest.......

We hebben een mooie lange nacht gehad, de wekker wekte ons om 8 am. Na een ontbijtje bij Denny's naast ons motel was het tijd voor de boodschappen. We hebben even flink ingeslagen bij de Wallmart. Kussens (want we slapen toch het liefst op onze eigen kussens), een waterkoker en oploskoffie, wat serviesgoed, toiletartikelen, wandelstokken en natuurlijk niet te vergeten; liters water! Onderweg nog even langs de AAA, de amerikaanse ANWB. We gingen met een tas vol boeken en kaarten het kantoor weer uit, allemaal gratis als je je lidmaatschapskaart laat zien, wat een service!
Vanavond hebben we nog een rondje gelopen langs Mandalay Bay, Excaliber en NYNY waarna we bij de Panda Express genoten hebben van een fastfood chinese maaltijd. Dit is toch wel onze favoriete fastfoodketen. We zijn nog even over de Strip gelopen tot aan Planet Hollywood en zijn daarna over de andere kant terug gelopen. Morgenvroeg na het ontbijt vertrekken we richting Zion NP.